آموزش مهم ترين نكات بهينه سازي براي موتور هاي جستجو (سئو) در فروشگاه هاي اينترنتي

۴ بازديد

عبارت SEO يا همان Search Enging Optimization به مجموعه كارهايي گفته ميشود كه منجر به بهينه سازي سايت شما براي موتورهاي جستجو ميشود. يعني با رعايت اصول سئو ميتوانيد كاري كنيد تا موتورهاي جستجو سايت شما را بهتر بشناسند و در نتيجه ورودي بيشتري به شما بدهند.

 

در مورد فروشگاه هاي اينترنتي هم هر چقدر كه سئوي سايت شما قوي تر باشد، بازديد كننده و در نتيجه فروش بيشتري خواهيد داشت.

 

گرفتن بازديد كننده براي فروشگاه اينترنتي بسيار دشوارتر از سايت هاي ديگر است. به عنوان مثال اگر شما يك سايت تقريحي يا خبري ايجاد كنيد ميتوانيد از همان هفته هاي اول انتظار ورودي از گوگل، ياهو، و ساير موتورهاي جستجو داشته باشيد. اما گاهي اوقات يك فروشگاه اينترنتي با اينكه چند ماه از تاسيس آن ميگذرد نميتواند وروردي خوبي از گوگل داشته باشد.

 

يكي از دلايل اين مسئله، اين است كه در حالت عادي جستجو براي خريد از اينترنت در مقايسه با جستجوي عناوين سرگرمي و خبري بسيار كمتر است. با اين حال با رعايت قوانين سئو ميتوان كاري كرد تا بازديد كننده بيشتري وارد فروشگاه اينترنتي شما شود.

 

در اين مقاله، 5 نكته مهم براي بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي از نظر سئو را بررسي ميكنيم.

 

1. بهينه سازي Meta Tags (برچسب هاي متا)
هر يك از صفحه هاي سايتتان را با يك عنوان و توضيح منحصر به فرد برچسب گذاري كنيد. موتورهاي جستجو به عناوين مختلف و متنوع علاقه زيادي دارند. شما مي توانيد برچسب هاي متا (Meta Tags) را در قسمت Head كد HTML تان درج كنيد. بيشتر نرم افزارهاي فروشگاه ساز امكان تعيين Meta Tag براي صفحات مختلف را دارند. برچسب عنوان (Title Tag) هنوز هم يك عامل مهم در بهينه سازي موتور جستجو است.

 


2. بهينه سازي آدرس صفحات
ساختار نشاني وب (URL) هنوز هم يك عامل مهم در سئو است، پس مطمئن شويد كه آنها را به درستي تنظيم مي كنيد. از تعدادي واژگان كليدي توصيفي در نشاني هاي وب تان استفاده كنيد، اما از نشاني هايي كه بيش از اندازه طولاني هستند بپرهيزيد. از خط تيره كوتاه براي جداسازي واژگان كليدي استفاده كنيد، و از زير خط ها و نمادها اجتناب نماييد.

مثال: http://www.myshop.com/content-writing-service.htm

شما به مقداري دانش فني براي اجرا و پياده سازي بازنويسي نشاني وب نياز خواهيد داشت. زيرا CMS هاي متداول فروشگاه ساز اين كار را به صورت خودكار انجام نمي دهند.

 


3. افزودن عنواني منحصر به فرد به فروشگاه تان
معمولا شما رقباي زيادي داريد كه محصولات يا خدماتي مشابه شما ارائه ميكنند. بنابر اين بايد چيزي در توضيحات يا عناوين فروشگاه شما باشد كه در ساير فروشگاه ها نيست. سعي كنيد با ارائه برخي تصاوير منحصر به فرد و محتواي متني كه خودتان نوشته ايد، شاخص باشيد. از كپي كردن متن توضيحات از ساير فروشگاه ها خودداري كنيد! چون چيزي نصيب تان نميكند. با افزودن توضيحات اختصاصي به گروه ها و صفحه هاي محصول تان، نه تنها در حال ارائه محتواي بيشتر به موتورهاي جستجو به منظور شاخص بودن هستيد، بلكه اطلاعات بيشتري را براي بازديدكنندگان فراهم مي آوريد.

 


4. سرعت لود شدن سايت هميشه مهم است
فرقي ندارد شما چه محصولي ميفروشيد يا چه خدماتي ارائه ميكنيد. بازديد كنندگان سايت ها (كه در اينجا مشتريان شما هستند) هميشه از بازديد سايت هايي كه سريع بارگذاري ميشوند لذت ميبرند. يك فروشگاه اينترنتي سنگين كه با كندي بارگزاري ميشود، يكي از دلايل از دست دادن مشتري است. هيچ كس دوست ندارد چند دقيقه در انتظار باز شدن يك صفحه (Loading) منتظر بماند. اگر چه كيفيت عكس محصولات مهم است، ولي نبايد حجم ها آنقدر زياد باشد كه مشتري قيد صفحه را زده و آن را ببندد. علاوه بر توجه بر حجم صفحات، از كيفيت و سرعت سرور سايت خود نيز مطمئن شويد.

 


5. لينك هاي داخلي
لينك هاي داخلي براي بهينه سازي موتور جستجو (SEO) مهم هستند. همان لينك هايي كه شما در صفحات مختلف درج ميكنيد و بازديد كننده را به صفحات ديگر سايتتان ميبريد. هر زمان كه فرصتي براي لينك به يك صفحه محصول به دست آورديد، مي بايست اين كار را انجام دهيد. مثلا محصول جديدي را در فروشگاه درج كرده ايد، در توضيحات ميتوانيد بگوييد اين محصول نسبت به فلان محصول (لينك) اين تفاوت ها را دارد. البته استفاده از لينك هاي داخلي مي بايست با ميانه روي و اعتدال صورت گيرد. از هوش خود بهره بگيريد و براي پيوند دادن به هر واژه كليدي كه با آن روبرو مي شويد كاملا فكر كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.